وبلاگ

آشنایی با نگارش بخشنامه اداری

بخشنامه، نامه‌اي است كه رئيس سازمان دولتي و يا معاونت آن براي اطلاع كارمندان صادر می كند و تعليمات كلي و يكسان در طرز اجراي يك قانون و يا يك آيين‌نامه را به آنان بدهد تا اختلاف ايجاد نگردد. بخشنامه نبايد مخالف قانون باشد. اگر مخالف باشد صادركننده مسئول است. ضمناً بخشنامه منشاء حق و تكليف نمي‌شود.

آشنایی با نگارش دستورالعمل اداری

دستورالعمل در اصطلاح عبارت از ترتيب انجام كار به ترتيب و توالي اجزاي آن است كه به صورت مكتوب تدوين و بر اساس موازين خاصي براي اجرا به وسيله مقامات صالحه و در حدود وظايف و مسئوليت ها و مأموريت به متصديان ذيربط ابلاغ مي‌گردد. دستورالعمل مترادف واژه‌هاي شيوه و روش بوده و برخي از موارد به معني و مفهوم آئين‌نامه نزديك مي‌شود تا آنجا كه واژه مزبور به جاي آن قرار مي‌گيرد.

آشنایی با اصول نگارش نامه های اداری

نامه‌نويسي يك بخش حياتي از زندگي شغلي است. خوب نامه نوشتن مي‌تواند اثربخشي و كارآيي شركت ها و سازمان ها را افزايش دهد. براي مهارت در ايجاد ارتباط، نيازي به انبوهي از كلمات نيست. همة ما مي‌توانيم مهارتهاي مان را در نامه نوشتن افزايش دهيم. البته باید به خاطر داشته باشيم كه ارتباط مؤثر، بيش از آنچه كه به دادن اطلاعات اضافي به خواننده بستگي داشته باشد، به درك درست او از مطلب بستگي دارد.

کلیاتی در مورد نحوه تنظیم قرارداد کاری میان کارفرما و کارگر

قرارداد کاری، قراردادی است بین کارفرما و کارگر که حقوق، مسئولیت ها و وظایف شغلی آنها را مشخص می کند. در این مقاله می توانید با نحوه تنظیم قراردادهای پرسنلی آشنا شوید

آشنایی با ارتباطات سازمانی

ارتباط برای هماهنگی فعالیت‌های گروهی، اجرای وظایف رهبری و انجام وظایف مدیریتی لازم است، بنابراین مدیرانی که مدیریت خود را با توجه به مفاهیم ارتباطات سازمانی اعمال نمایند به وضوح از موفقیت بیشتری برخوردار خواهند گردید. در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی، عوامل موثر بر ارتباطات، گروه‌های رسمی و غیررسمی، روش‌های بهبود ارتباطات و رفع موانع ارتباطی در سازمان حائز اهمیت است.

نمونه عملی شناسایی کانال­ ها و بررسی نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی شرکت آلفا

وجود ارتباطات موثر و صحیح، همواره بعنوان یکی از عوامل مهم توفیق در سازمان برشمرده شده است. تجارب نشان داده است که اگر ارتباطات صحیح در سازمان برقرار نباشد، گردش امور مختل می‌شود. بدون وجود یک سیستم ارتباطی موثر وظایف مدیران (هماهنگی، برنامه­ریزي، سازماندهی، کنترل و غیره) و نیز وظایف سایر کارکنان قابل تحقق نیست. به دیگرسخن، درصورت فقدان چنین سیستمی امکان اداره سازمان امکان پذیر نخواهد بود.

مصاحبه خروج و ترک کار

آیا می خواهید بدانید واقعاً چه چیزی در سازمان تان می گذرد؟ با افرادی صحبت کنید که شغلشان را ترک می کنند. ممکن است به دلایل بسیار خوبی سازمان را ترک کنند، و فهمیدن اینها می تواند در بهبود عملکرد شرکت به شما کمک کند. تمام کاری که لازم است انجام دهید یافتن این دلایل است! اطلاعات جمع آوری شده در مصاحبه خروجی می تواند چشم انداز بی نظیری درباره میزان رضایت افرادتان و همچنین درباره عملکرد سازمان تان به شما ارائه دهد.

برنامه‌ريزي استراتژيك منابع انساني با نگاه کاربردی

از عمده‌ترين عواملي كه موجب نگرش جديد در برنامه‌ريزي استراتژيك منابع انساني شده است روند تغييرات و دگرگوني‌هاي تكنولوژيك، اجتماعي و اقتصادي در محيط داخلي و خارجي سازمان‌هاست كه همواره با آن مواجه‌اند. اگر سازمان‌ها مي‌خواهند همسو با اين تغييرات باشند بايستي نگرش جامع و استراتژيكي داشته و الزامات گوناگوني را مدنظر قرار دهند.

آشنایی با دکتر ولفگانگ وایمر ژیله

ایشان سرپرستی CIB-Lab را بر عهده دارد که روش CIB را در سال های 2001 تا 2006 توسعه داد. او توسعه دهنده نرم افزار سناریوویزارد است و دوره های آموزشی و مشاوره کاربران را برای آن برگزار می نماید.

شرایط احراز شغل

فصل اول: طراحی و تجزیه و تحلیل شغل بخش اول: تجزیه و تحلیل شغل درس سوم: شرایط احراز شغل درس اول: کاربردهای تجزیه و تحلیل شغل درس دوم: بخش های تجزیه و تحلیل شغل درس چهارم: روش های تجزیه و تحلیل شغل درس پنجم: طراحی شغل شرایط احراز شغل بیانی از ویژگی ها و شایستگی های موردادامه مطالب